Effectieve reclame verschijnt op de juiste plaats en tijd voor de gebruiker.

Google Ads geef je de mogelijkheid om deze factoren te beheersen, waardoor je met hulp mensen bereikt die van jouw aanbod willen profiteren. Het internet is de belangrijkste informatiebron voor miljoenen mensen over de hele wereld, dus het is de moeite waard om Google Ads (Google AdWords) te gebruiken, waarvan de weergave kan worden gepland. De flexibiliteit en precisie van Google-advertenties stelt je in staat om jouw doelgroep te bereiken met behulp van een zoekmachine marketing en websites.

Het Google Ads- systeem (voorheen Google AdWords) is de meest effectieve advertentie-oplossing op internet. Met behulp van gesponsorde links hebben zelfs slecht gepositioneerde websites een kans om op de eerste pagina met zoekresultaten te verschijnen – een belangrijke factor bij het genereren van verkeer op de website. Met Google Ads kun je adverteren in het zoeknetwerk van Google en in het Google Display Netwerk, waaronder websites, apps en video’s. Het systeem levert ons bijvoorbeeld tekstadvertenties en flexibele display-advertenties die visueel aansluiten bij de pagina waarop ze worden weergegeven. Afhankelijk van het type campagne kiezen we het juiste doel, bijvoorbeeld in een productcampagne kunnen we ons richten op verkoop en conversie, het vergroten van websiteverkeer of het stimuleren van gebruikers om met het merk in contact te komen.

Betaal alleen voor resultaten

Vanwege de aard van PPC-advertenties (Pay per Click), wordt de betaling alleen in rekening gebracht voor het klikken op de advertentie. Dit betekent dat als de campagne minder effectief blijkt te zijn dan in de oorspronkelijke aannames, de kosten ook lager zullen zijn. Natuurlijk zal een goed geconfigureerde campagne en rekening houdend met de zakelijke realiteit leiden tot de implementatie van bedrijfseffecten en de veronderstelde ROI. Het is ook belangrijk dat er geen minimale investering vereist is om te adverteren via het Google Ads-systeem, zodat alle bedrijven de kans krijgen om het potentieel van Google Ads te benutten, ongeacht de grootte van hun zoekmachine marketing budget.

Meetbaarheid

Online marketing is veel beter meetbaar dan traditionele reclame, bijvoorbeeld tv- of billboard-reclame. PPC-reclame is een van de meest meetbare en transparante reclamemethoden, waardoor u snel kunt achterhalen of de uitgevoerde zoekmachine marketing campagne de doelgroep effectief en efficiënt bereikt. We kunnen bijvoorbeeld in detail zien welke advertenties de meeste klikken hebben ontvangen, de kosten van die klikken, de meest effectieve zoekwoorden voor conversie en nog veel meer.

Flexibiliteit

Google Ads-campagnes zijn eenvoudig aan te passen, zodat je je kunt richten op specifieke doelgroepen en zeer specifieke doelen kunt bereiken. Google Ads biedt vele soorten campagnes, variërend van beeld, via verkoop tot zoekmachine remarketing. Dit alles in zoekresultaten, mobiele applicaties, Gmail- en YouTube-platforms of websites die deel uitmaken van het inhoudsnetwerk van Google.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *